donderdag 11 augustus 2011

Big 5 Safari Tanzania nieuwe partner 1.000.000 druppels

Toen ik voor het eerst over 1.000.000 druppels hoorden, en nog niet precies wist wat het inhield, dacht ik: WOW, goed initiatief, water is zo belangrijk voor iedereen en overal. En ik weet waar ik over praat als we het hebben over water, deels wonend en 100% werkend in Tanzania, Afrika waar water zo hard nodig is. Maar 1.000.000 druppels blijkt veel meer te zijn, je eigen verantwoording nemen voor een duurzame maatschappij. Ook dan weet ik wat er bedoeld word. In Nederland met alle luxe die we hebben, ook al realiseren we ons dat niet. Wij, als consumptie maatschappij, niet nadenken over waar wij met zijn allen mee bezig zijn. Dat het ook allemaal iets minder kan. Juist, als je zoals wij, als Big5 Safari Tanzania, dagelijks geconfronteerd wordt met armoede, watergebrek en geen toekomstverwachtingen, kan een druppel voor deze mensen geweldig zijn. En dan ook nog in je eigen land, dat steeds meer mensen zich bewust worden van besparingen voor het milieu, dat het anders moet. Dit is een geweldig initiatief. Want, het zijn soms de kleine druppels die het doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten