vrijdag 11 november 2011

Corio Nederland 250e partner van 1.000.000 druppels

Corio Nederland heeft zich als tweehonderdvijftigste organisatie aangesloten bij het duurzaamheidsproject 1.000.000 druppels. De officiële start van het partnership val op vrijdag 11 november, de Dag van de Duurzaamheid. Gezamenlijk proberen de partners van 1.000.000 druppels om voor eind 2012 een miljoen mensen te bereiken met een boodschap van duurzaamheid. Doel is om deze mensen bewuster te maken van hun eigen rol in duurzaamheid.

Corio is één van de grootste beursgenoteerde vastgoedbeleggingsfondsen met een focus op ratail in Europa, gespecialiseerd in het ontwikkelen en beheren van winkelcentra. 95 winkelcentra in Nederland, Frankrijk, Italië, Spanje, Turkije en Duitsland worden door Corio beheerd met als doel te dienen als favoriete ontmoetingsplaats. ‘Corio wil duurzame plekken ontwikkelen waar mensen graag samenkomen. De visie van Corio is dat winkelcentra vooral een maatschappelijk verbindende rol spelen. Het is onze stellige overtuiging dat dit alleen succesvol kan verlopen als zij in elk opzicht duurzaam zijn; qua locatie, concept, esthetiek, financiën, mens en milieu. Het partnership met 1.000.000 druppels past hier perfect bij.’

Win-win
1.000.000 druppels zorgt er niet alleen voor dat een miljoen mensen bewuster met duurzaamheid omgaan, maar levert ook directe voordelen voor de deelnemende organisaties. Organisaties die duurzamer willen opereren, hebben als uitdaging om al hun eigen medewerkers duurzamer te laten denken en doen. 1.000.000 druppels richt zich rechtstreeks tot de medewerkers van de deelnemende organisaties. Op deze manier wordt de organisatie duurzamer van binnenuit. Ook worden er door de deelnemende organisaties kennis en ervaringen uitgewisseld, waardoor een duurzame kennisbank ontstaat.

Over 1.000.000 druppels
1.000.000 druppels wil een miljoen mensen bewuster maken van hun eigen rol binnen duurzaamheid. Om dit doel te bereiken krijgen de deelnemers elke week een duurzame tip toegestuurd, de Druppel van de Week. Deze kunnen ze in hun eigen privé situatie gebruiken. Organisaties die meedoen, krijgen de Druppel van de Week toegestuurd en zorgen zelf voor verspreiding onder hun medewerkers. Particulieren die zich hebben ingeschreven, krijgen de tip via e-mail. Een persoon die zo’n duurzame tip toepast kan worden gezien als een druppel op een gloeiende plaat. Daarom laat 1.000.000 druppels ook zien wat het betekent als een miljoen mensen de tip toepassen. Door dit visueel te maken, wordt de impact van kleine aanpassingen zichtbaar voor de deelnemers. 1.000.000 druppels is een initiatief van schoonmaakorganisatie Asito, die dit project ziet als een volgende stap in duurzaamheid door bedrijven en andere organisaties.

Onder de partners zijn zeer uiteenlopende organisaties zoals de gemeente Alkmaar, DSM NeoResins, Ecolab, DHV, Jarabee Jeugdzorg, Van Gansewinkel, Albron, Timing Uitzendorganisatie, gemeente Hoorn, Max Havelaar, Humana, Centraal Museum Utrecht, CHIO Rotterdam, Gemeente Enschede, Vivare, Intersafe Groeneveld, Involon, Topparken en de seniorenkranten Oud-Rotterdammer, Oud-Hagenaar en Oud-Utrechter.

Particulieren en organisaties kunnen zich kosteloos aanmelden of meer informatie aanvragen via www.eenmiljoendruppels.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten