dinsdag 5 juni 2012

Pilkington vierhonderdste partner van 1.000.000 druppels

Pilkington Benelux heeft zich als vierhonderdste organisatie aangesloten bij het duurzaamheidsproject 1.000.000 druppels. Gezamenlijk proberen deze organisaties om voor eind 2012 een miljoen mensen te bereiken met een boodschap van duurzaamheid. Doel van 1.000.000 druppels, een initiatief van Asito, is om deze mensen bewuster te maken van hun eigen rol in duurzaamheid.

Pilkington Benelux is een onderdeel van de NSG Groep. De NSG Groep zet zich volledig in voor duurzaamheid. Wij willen een maatschappelijk verantwoordelijke organisatie zijn door het balanceren van de behoeften van onze belanghebbenden, de milieueffecten, de mensen waarmee en de gemeenschappen waarin wij werken. Tevens stimuleren wij onze klanten, leveranciers en overige partijen om hetzelfde te doen. Het doel is het leveren van kwalitatief hoogwaardige glasproducten die een belangrijke bijdrage leveren aan de verbetering van de levensstandaard, het vergroten van de veiligheid en het welzijn, energiebesparen en energieopwekken, en veilig werken.

De NSG Group presenteert jaarlijks een “Sustainability report” gebaseerd op de GRI richtlijnen. Laurens Aveskamp, managing director Pilkington Benelux: “Om Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen binnen Pilkington Benelux vorm te geven wordt er in het verlengde van de GRI richtlijnen continue gewerkt aan de 7 aspecten van de ISO 26000 richtlijn. Met onze mooie en “groene” glasproducten willen we een bijdrage leveren aan een betere wereld voor morgen”.

Win-win
1.000.000 druppels zorgt er niet alleen voor dat een miljoen mensen bewuster met duurzaamheid omgaan, maar levert ook directe voordelen voor de deelnemende organisaties. Organisaties die duurzamer willen opereren, hebben als uitdaging om al hun eigen medewerkers duurzamer te laten denken en doen. 1.000.000 druppels richt zich rechtstreeks tot de medewerkers van de deelnemende organisaties. Op deze manier wordt de organisatie duurzamer van binnenuit. Ook worden er door de deelnemende organisaties kennis en ervaringen uitgewisseld, waardoor een duurzame kennisbank ontstaat.

Over 1.000.000 druppels
1.000.000 druppels wil een miljoen mensen bewuster maken van hun eigen rol binnen duurzaamheid. Om dit doel te bereiken krijgen de deelnemers elke week een duurzame tip toegestuurd, de Druppel van de Week. Deze kunnen ze in hun eigen prive situatie gebruiken. Organisaties die meedoen, krijgen de Druppel van de Week toegestuurd en zorgen zelf voor verspreiding onder hun medewerkers. Particulieren die zich hebben ingeschreven, krijgen de tip via e-mail. Een persoon die zo’n duurzame tip toepast kan worden gezien als een druppel op een gloeiende plaat. Daarom laat 1.000.000 druppels ook zien wat het betekent als een miljoen mensen de tip toepassen. Door dit visueel te maken, wordt de impact van kleine aanpassingen zichtbaar voor de deelnemers. 1.000.000 druppels is een initiatief van schoonmaakorganisatie Asito, die dit project ziet als een volgende stap in duurzaamheid door bedrijven en andere organisaties.

Tevens is op 10 december het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek gelanceerd. Met dit onderzoek willen we meten hoe ‘de Nederlander’ tegen duurzaamheid aankijkt. Waar ligt de verantwoordelijkheid? Welke informatie willen mensen nog hebben? Wat vinden ze van hun eigen rol in de hele duurzaamheidsdiscussie? De enquête neemt ongeveer 10 minuten van uw tijd in beslag en is te raadplegen via: www.nationaalduurzaamheidsonderzoek.nl.

Onder de partners zijn zeer uiteenlopende organisaties zoals de gemeente Almelo, DSM NeoResins, Jarabee Jeugdzorg, Van Gansewinkel, Albron, Timing Uitzendorganisatie, Thuiszorg Service Nederland, Humana, CWS, Centraal Museum Utrecht, CHIO Rotterdam, Gemeente Enschede, Academie Diedenoort Facility Management,Vivare, Intersafe Groeneveld, Involon, Topparken en de seniorenkranten Oud-Rotterdammer, Oud-Hagenaar en Oud-Utrechter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten