donderdag 22 december 2011

Ahrend driehonderdste partner van 1.000.000 druppels

Ahrend heeft zich als driehonderdste organisatie aangesloten bij het duurzaamheidsproject 1.000.000 druppels. Gezamenlijk proberen deze organisaties om voor eind 2012 een miljoen mensen te bereiken met een boodschap van duurzaamheid. Doel is om deze mensen bewuster te maken van hun eigen rol in duurzaamheid.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) is een wezenlijk onderdeel van de bedrijfsvoering van Ahrend. MVO betekent aandacht hebben voor people, planet en profit
in hun onderlinge samenhang. Op deze gebieden heeft Ahrend een uitstekende staat van dienst. “Wij willen onze prestaties voortdurend verbeteren, gebruikmakend van nieuwe
inzichten en nieuwe technologieën. Daarbij staan ons heldere en kwantificeerbare doelen voor ogen.” Ahrend stelt zichzelf ten doel in 2020 CO2-neutraal te produceren en de volledige productkringlopen te sluiten. “MVO moet in alle facetten zodanig zijn ingebed in onze organisatie dat zij een tweede natuur wordt; niet alleen bij onze medewerkers, maar ook bij toeleveranciers
en afnemers.”

Win-win1.000.000 druppels zorgt er niet alleen voor dat een miljoen mensen bewuster met duurzaamheid omgaan, maar levert ook directe voordelen voor de deelnemende organisaties. Organisaties die duurzamer willen opereren, hebben als uitdaging om al hun eigen medewerkers duurzamer te laten denken en doen. 1.000.000 druppels richt zich rechtstreeks tot de medewerkers van de deelnemende organisaties. Op deze manier wordt de organisatie duurzamer van binnenuit. Ook worden er door de deelnemende organisaties kennis en ervaringen uitgewisseld, waardoor een duurzame kennisbank ontstaat.

Over 1.000.000 druppels1.000.000 druppels wil een miljoen mensen bewuster maken van hun eigen rol binnen duurzaamheid. Om dit doel te bereiken krijgen de deelnemers elke week een duurzame tip toegestuurd, de Druppel van de Week. Deze kunnen ze in hun eigen prive situatie gebruiken. Organisaties die meedoen, krijgen de Druppel van de Week toegestuurd en zorgen zelf voor verspreiding onder hun medewerkers. Particulieren die zich hebben ingeschreven, krijgen de tip via e-mail. Een persoon die zo’n duurzame tip toepast kan worden gezien als een druppel op een gloeiende plaat. Daarom laat 1.000.000 druppels ook zien wat het betekent als een miljoen mensen de tip toepassen. Door dit visueel te maken, wordt de impact van kleine aanpassingen zichtbaar voor de deelnemers. 1.000.000 druppels is een initiatief van schoonmaakorganisatie Asito, die dit project ziet als een volgende stap in duurzaamheid door bedrijven en andere organisaties.
Tevens is op 10 december het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek gelanceerd. Met dit onderzoek willen we meten hoe ‘de Nederlander’ tegen duurzaamheid aankijkt. Waar ligt de verantwoordelijkheid? Welke informatie willen mensen nog hebben? Wat vinden ze van hun eigen rol in de hele duurzaamheidsdiscussie? De enquête neemt ongeveer 10 minuten van uw tijd in beslag en is te raadplegen via: http://www.nationaalduurzaamheidsonderzoek.nl/.
Onder de partners zijn zeer uiteenlopende organisaties zoals de gemeente Almelo, DSM NeoResins, Jarabee Jeugdzorg, Van Gansewinkel, Albron, Timing Uitzendorganisatie, Thuiszorg Service Nederland, Humana, CWS, Centraal Museum Utrecht, CHIO Rotterdam, Gemeente Enschede, Academie Diedenoort Facility Management,Vivare, Intersafe Groeneveld, Involon, Topparken en de seniorenkranten Oud-Rotterdammer, Oud-Hagenaar en Oud-Utrechter.
Particulieren en organisaties kunnen zich kosteloos aanmelden of meer informatie aanvragen via http://www.eenmiljoendruppels.nl/.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten